Tuesday, January 17, 2012

saya tak nak kata GOODBYE ato seerti dgnnya


salam sejahtera..... pergh lama bebeno x postnya, almaklumla bulan disember aritu aku peksa pastu aku gi camping.. aku rasa baik panggil bulan disambar hehehe sebab segala-galanya menyambar aku... huh x pela aku nak mengarut sikit anyway kita dah masuk 2012 yay!!! mungkin aku lambat wish tapi kisah apa blog aku

~HAPPY NEW YEAR~

yang best tahun ni aku tak yah pakai baju asrama(ini paling penting) dan tak pakai baju sekolah dah mungkin aku akan merinduinya (saya suka sekolah)
 

TANGGAL 13/12/11

tamatlah peperangan anra budak 94th generation dengan SPM  , musuh yang paling digeruni ketika itu. aku x tau sapa menang tapi bagi aku sume pemenang sebab dah past level game terakhir dlm high schooler. batch kitorang bercadang nak duk kat sekolah lagi 5 hari kitorang buat program graduasi. mungkin orang kata lepas SPM baik duduk rumah qado' tido, PSP ka PS 12345.... ka atau drama or movie jepun, korea, thailand, mat salleh... atau pape yang nak diqodo' kan          tapi bagi kitorang dok M3(ok aku ngaku ni sekolah aku) is the best choice. lepas jah paper PQS aku dah dapt rasa bahang2 aya' mata, suma dah bersiap simpan untuk hari yang terakhir siap baldi ngan cebok sekali kot hehehe...






TANGGAL 17/12/11

cikgu aku kata:

"Hari yang sangat bahgia   kerana tanggalnya sama dengan no. abjad generasi kamu, generasi ke 17 matri"

huhu sebenarnya aku tak perasan langsung tapi malam tu baru aku perasan. tema kitorang malam tu warna biru..

"sebiru hari ini, birunya bagai langit terang benderang..."


kiranya malam tu adalah malam terakhir kitorang. suma kengkawan aku segak lagi bergaya    megenakan baju masing2 terutamanya aqmamacam baby princess siap ada big bow ribbon kat belakang baju. meriah malam tu, ramai jadi gila      sebab maklumla tak jumpa dah kemudian. lepas malam graduasi kat bilik ade lak tayangan seram cerita coming soon.. movie siam. disebabkan aku ngantuk aku tertidur dalam pelukan aqma (hampir mati aku sebab tercekek)



TANGGAL 18/12/11

lepas solat subuh terlalu letih tido lagi    kui3... ya Allah minta ampun mungkin aku terlepas rezeki pagi mu ketika itu tapi ampunilah ku yang terlalu lemah ini ya Allah. memang pon aku terlepas breakfast celik2 suma dah licin terima kasih kpd chollada she supply food for us   kui2...




agenda terakhir kitorang ialah amal jamaie= gotong royong beramai-ramai. aku jadi volunteer antara 10 orang nak pantau kelas nak tengok mana yang patut kemas kalau bersepah lagi. kelas kitorang sebalh surau je... secara tak sengaja aku dan beberapa orang lagi terdengar 'the boys' punye sharing moments terdengar ye bukan peeking tom... ala2 dok situ terus denga' sekali and guess what the boys pon dok nangis    dan tanpa disangka kitorang un nangis sekali dan aku rasa aku cam suara tu... cik zack... ayat bapak aaa... meruntun jiwa jantung segala aahh.. bunyinya begini 

"ana masih ingat cara arwah izzat pegang tangan ana, jari2 dia... ana rindu dan ana tak tau usia ana panjang mana jadi ana...... bla bla bla... (sorry dah lupa x bani nk tokok tmbh)"

sedih sampai kawan aku sorang ni IMH nangis teresak-esak   .. so tak nak melayan perasaan sedih kitorang sambung keja dengan wat pekak je walaupon speaker tepi telinga ja.   ... girls takkde salam semut atau sharing moments memang sengaja tak nak ada bukan bole ala.. pahamla sendiri nnt bila start of course dengar org nangis satu sekolah.... hehehe bak kata orang nangis tak ingat dunia. walaubgmnpon pagi tu tetap sedih suma tahan sebak air mata    sorang2 balik dalam bilik dah berkurangan orang rasa sunyi la pulak... tapi bila tapi bile time nadhi dgn pya nak balik (depa balik sekali) burst terus aya' mata mengalur tak tau bnyk timba kot dok tahan... waktu nadhi ngan pya nak salam tu tetiba aku rasa macam nak nyanyi lagu sahabat... bila time chorus...

"sahabat yang amat ku cintai susah senang kau di sampingku walau kini hilang di mata namun kau tetap di hatiku"

suara aku dah tak stabil 1 bilik teriak...!!! sedih sangat sebenarnya sblm teriak suma dok pura2 gembirala ktakan... tup2 lakonan x mnjadi jdi   drama air mata la pulak.... sehinggan kan mereka ckap kata aku:

"kepol ko benti nyanyi sekarang!! kalo hang nak nyanyi pi nyanyi kat luar aku x nak denga'"

sedihla waktu tu...       1 bilik teriak sume peluk. sorang2 kitorang hanta kat depan pintu sehinggakan mak2 yang nak amek kengkwn kitorang pon nangis sekali...

"ummi jgn la dok sini malu la... "

sedih la kalo cita balik mereka dah duduk ngan aku selama 5 tahun dah.. belajae, tidur, makan     , sembang, camping, mandi sumanya bersama kowt...    

aku nak kasi mesej ni kat kengkawan aku:

korang.... mungkin aku x leh jumpa kurang tiap saat, tiap jam, tiap2 hari, tiap bulan atau pun tiap2 tahun macam dulu... aku tak tau mcm mna masa depan aku... aku pikir aku x leh hdp tnp korang disisi ukhwah yg dibina sekian lama takkan pernah terputus ibarat kuatnya ikatan air.... korang la sahabat aku yang tegur aku yang didik aku dan sama2 naik tangga untuk menggenali erti perjalanan hidup tika aku susah ko tolong aku dan aku un tolong ko jugak... sekarang tibalah masa kita bawa haluan masing2 jangan risau & takut sebab kau ada aku, aku ada engkau, dan kita ada Allah... aku takkan ucap selamat tinggal atau seerti denganya walaupun kemungkinan kita tak berpeluang berjumpa kelak tapi yakin kita takkan berpisah sbb kita akan berjumpa di akhirat kelak.... halalkan segala-galanya antara aku dengan korang... 








ok tu je arr post kali ... wassalam











4 comments:

SYAZWANI SUHAIMI said...

rindulaa :')

Biskut Cookies said...

new entry yang menyayat hati kepol :)

Syafiqah Othman said...
This comment has been removed by the author.
Syafiqah Othman said...

hope ukhwah kita brpnjgn.. :'(