Saturday, October 15, 2011

cintaloveaikoi 3


Assalamualikum kepada sang pembaca,

dah tiba kisah ke-3 dalam cerita bersiri ni, kisah kali ni agak suci lagi murni.        kisah soda dan ice tea... mungkin kisah ni senang di teka siapa empunya cerita rasanya la. baiklah mula!!!

ice tea seorang perempuan yang perahsia, ceria dan pendam. dia suka mendengar berbanding bercerita    but well mata dia sudah berbicara pada aku hohohoo....kisah mereka bermula ketika sekolah rendah. soda crush dekat ice tea            sebab... entah aku pon x tau. soda die suka kat icetea waktu darjah berapu aku pon x dapat dikenal pasti sebab aku lupa nak tanya tp soda suke pon mane penah mintak kapel2 ni... maklumlah budak2 lagi (nasib baik budak2 lagi). soda selalu kasi gula2 kat ice tea tp dia x kasi la face to face carrot yang jadi orang tengah waktu tu. ice tea x rasa pape pon kat soda macam x de kesan pape. ice tea ni pown seorang yang pemalu. and she's a little bit dense la jugak.

masa terus berlalu membawa mereka ke alam baru, alam sekolah men. depa sek. sama. dalam tempoh tu slowly slow ice tea dah ade feel kat soda tp soda slowly slow berubah menjadi manusia ke 'lagenda budak setan'             . masa berlalu dengan pantas, kini soda x 'sesuci' dulu ice tea diam membisu tentang hati dia semakin lama semakin sakit. soda dah de kapel, kawan ice tea gak. ice tea ragu2     same ada nak lupakan ke x.... kemudian soda ni terlalu 'setan' sampai terpaksa dipindahkan..

ice tea rase kalo dia pindah. mungkin ice tea boleh lupakan dia. mungkin ice tea bole je lupakan soda. soda x layan dia dah macam dulu, mungkin waktu sek. rend. dulu hanya suka 'minat2' gitu jerk      . ice tea x penah suka kat orang melainkan soda (first time la katakn). bia dah besar x semestinya perasaan kite akan selamanya sama.(renungan untuk saya sama). ice tea nekad nak lupakan soda, o.k ice tea berjaya lupakan dia dengan masa membawa mereka pergi selama 2 tahun. ice t ea nak terus maju x nak kalih belakang dah.

kemudian adelak gosip yang datang 'ice tea and keldek' aduh satu2... kecoh la gak, sebenarnya kalo pompuan besa ni kalo dah lama2 gossip tu mungkin akan ada rase suka walu pon skit je. tapi bagi ice tea 'first love is hard to forget'. yang pertama memang susah nak lupa. ramai orang tanya kat ice tea 'x rasa pape ke kat keledek?'. ice tea hanya hanya senyum saja.    
senyum x perlu kata apa2
disebabkan jawab balas ice tea hanya itu saja ramai dok anggap ice tea dah suka kat keledek. kecoh sekela dibuatnya. dah ketara sangat ice tea terus cakapkat sume  orang         dia x suka kat keledek, dia ensure betoi2 kat suma orang. takkan la mudah sangat ice tea nak suka kat orang she's not a simple minded person.ya! saya ulang sekali lagi pengalaman pertama susah nak lupakan meskipun sudah berlalu.

sekian lama khabar soda x kedengaran akhirnya digempakkan          dengan soda masuk wad icu urm.. accident. selama beberapa minggu dia dok kat situ. berita buat suma orang terkejut           dan suma orang pandang ice tea waktu tu... dia cool and calm... hurmm... aku x berani nak kasi andaian apa yang dia pikiq waktu tu.. kemudian ade beberapa andaian dari mereka (bkn aku eeh)

'mesti ice tea riso kat sodakan maklum la first love la katakan.'

beberapa hari kemudian, berita soda datang lagi mungkin ade peluang soda nak sembuh (he's in coma) dan kembali ke jalan pulang

'cinta-Mu bagai air di tandus sahara..'    

 lepas tu aku x dengaq dah berita soda (ke aku malaih nak dengo). ada kawan aku tanya kat ice tea, kalo la soda terencat kat mana2 hang masih suka lagi dok kat dia?.. kmdn ice tea jawab

'kalo dia terbaik untuk kite, kite terima dan kite sanggup jaga dia'.     


konklusinya, cinta pertama susah nak lupakan, cita kedua jangan digesa gesa. walau hati dah di ubati tapi parut masih ada lagi. tempoh untuk melupakan sangat la lama, dingin, sakit, sejuk, dan sendiri..      

walau kisah ni xla drama sangat macam siri 1 dan 2 tapi ada mesej yang jelaskan?! cuma nak kata JANGAN GESA2 DENGAN HATI ANDA  berikan ia berehat     (peringatan untuk aku sebenarnya)
 "jangan kita kejar cinta, biar cinta kejar kita"
                                                                          (firah) 

ape2 pon aku still nak kata THE BEGINNING OF LOVE IS THE END OF HAPINESS.

No comments: