Thursday, September 01, 2011

malas la!!

Image Detail
penah x korang rase malas, of course la penah kalo x bkn manusia la tu... aku nak trial nih tp bila dibilang ari mkin dekat kok..... tp aku rase MALAS yang teramat sengat untuk membukak buku ku itu dong.... bawak je lebih2 tp x bkk pon ni pon kalo x pikiq dua kali nak buat new post ke x... huh dah aa... ish ape nak jdi ni *knk dirumah jgn ikut budak ini hny dak ni saje leh buat. aku cuba cari inspired... baru2 ni pi solat raya jumpa la bun2 (ma fwen) look like she's struggling herself.. bdk mrsm la ktkn depa leh amik result trial depa kalo nak fly gi overseas aku nak wat camne lak bile tgk die ade la smngt ckit..... tp "HANGAT2 TAHI AYAM" jer.

thn lepas aku pnh la tny ustazah aku.
'ustazah mcmn nak hilang mals nih.'
ustazah pon ckp
'ha bace doa' ni
doa hindar malas

'ooh ye ke, ok nnt saya amlkn eek ustazah'

mungkin sbb aku x istiqomah (berterusan) kot bace doa' ni ish ato dosa aku bnyk sangat, sbb tu x makbul tu... org kata kalo nak doa' makbul kena mintak sungguh dgn hati yang khusyuki sbb tu la aku rasa atao sbb ni...

Dan (ingatlah tatkala Tuhan kamu berfirman: "Demi sesungguhya! jika kamu bersyukur nescaya Aku
akan tambahi nikmatKu kepada kamu, 
dan demi sesungguhnya, jika kamu KUFUR ingkar sesungguhnya azabKU amatlah keras"

mungkin aku ni bkn hamba yang bersyukur sbb tu Allah tarik balik nikmat tu... 

jom kite doa' sama2
رَبّنا ظَلَمْنا أَنْفُسَنا وَإِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنا وَ تَرْحَمْنا لَنَكونَنَّ مِنَ الخاسِرينَ

sama2 "keduanya berkata: ya Tuhan kami, kami telah menganaiyai diri kami sendiri, dan jika Engkau
tidak meng ampuni kami, niscaya pastilah kami termasuk orang2 yang rugi

same2lah kite tingkatkan prestasi kurangkan kontroversi... hidup hanya sekali, bukan jom kite enjoy tp beramal dan beriman untuk teman kite di kubuq kelak noe...

itu je la kot... wassalam (mode jadi baek skang ni)

p/s:nak selasaikn aku akn blik sek. awai kot ari jumaat ato ari sabtu nih....

No comments: